ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

آشنایی با تمام اصطلاحات سئو



یکی از موضوعاتی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار آنلاین مطرح است سئو و بهینه سازی است. این موضوع خود از زیر شاخه های مختلفی تشکیل شده و تابع یک سری قوانین و سلسله مراتب است. دانستن این قوانین و پروژه ها به شما در رتبه بندی و پیشرفت وب سایت کمک می کند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل و اختصاصی در مورد اصطلاحات استفاده شده در سئو و بهینه سازی با شما صحبت کنیم. مطالب بسیار مهمی در این مقاله وجود دارد که باید آنها را به طور کامل بخوانید. به تماشای وبلاگ ادامه دهید.

همه اصطلاحات سئو را بدانید.

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم سئو و بهینه سازی برای انجام یک سری پروژه ها و وظایف تعریف شده توسط قوانین موتورهای جستجو نامیده می شود. هر یک از این وظایف یک سری وظایف را انجام می دهد که به سایت کمک می کند تا رتبه و فروش بهتری داشته باشد. همه این موارد اصطلاحات خاص خود را دارند و یادگیری این اصطلاحات در یادگیری آنها بسیار موثر است. هر یک از این اصطلاحات جای خاص خود را برای بحث و گنجاندن دارند و در این مقاله در مورد هر یک به تفصیل با شما صحبت خواهم کرد.

سئوی صفحه

یکی از موضوعات مهم در سئو به مواردی مانند ایجاد محتوا، دسته بندی و برندهای وب سایت مربوط می شود. چه وب سایت شما با وردپرس یا CMS دیگری طراحی شده باشد، سئو داخلی ضروری است. سئو در وب سایت را می توان به دو قسمت ابتدایی و پیشرفته تقسیم کرد که برخی از آنها مانند اسنپ، کامنت، نشانه گذاری صفحه و ... توسط افراد متخصص انجام می شود. برخی از این کارها مانند تولید محتوا و ویرایش عکس توسط افراد کم تجربه انجام می شود. اما به طور کلی همکاری سئوکار و مدیر و صاحب کسب و کار تاثیر زیادی در سئو در این زمینه دارد. در زیر لیستی از فعالیت های در نظر گرفته شده تحت دسته سئو داخلی آمده است.

تولید محتوا

برای علامت گذاری

لینک سازی داخلی

دسته ها و برچسب ها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

طراحی جانبی کارآموز

خلاصه و توضیحات را ویرایش و اضافه کنید

تصاویر مرتبط و نمایه هر پست

تگ Alt یا متن جایگزین

سئو فنی یا سئو فنی

طیف دیگری از کارهایی که در سئو باید انجام داد و توجه به آن بسیار مهم است سئو فنی است. این جنبه از سئو یک تخصص محسوب می شود و اجرا و بررسی آن نیاز به تخصص دارد. اگر سئوی فنی یک وب سایت مشکل داشته باشد، نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و به راحتی قابل رفع نیست. چه سایت شما وردپرس باشد یا توسط CMS میزبانی شود، باید از منظر فنی بررسی و عیب یابی کنید. در زیر این زیر مجموعه از اصطلاحات سئو را برای کسانی که نیاز به مطالعه دارند بررسی می کنیم.

طراحی و کدنویسی قالب ها و اجزای سایت

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

رفع و رفع خطاهای داخلی مانند خطای 404

محتوای تکراری محتوای تکراری

نمایه سازی بودجه

هدف گذاری هدف گذاری

شکافتن یا خزیدن

داشبورد و فیلتر جستجو

رندر جاوا اسکریپت

نمایه سازی یا نمایه سازی

سئوی خارجی خارج از صفحه

یکی از موضوعات مهم دیگر در سئو که باید به آن اهمیت داده شود PAGE PAGE است. این موضوع از طرف گوگل بسیار مهم است اما باید توجه داشت که این قسمت باید به صورت حرفه ای و طبیعی انجام شود. اگر اشاره ای به عادی بودن این قسمت از کار داشته باشیم به این معنی است که نباید از روش هایی استفاده کنید که گوگل و موتورهای جستجو متوجه می شوند که لینکی را خریده اید یا خودتان این کار را انجام داده اید. به یاد داشته باشید که گوگل به صفحات و وب سایت هایی که سایر وب سایت ها و پلتفرم ها در مورد محصولات و محتوای آن صحبت می کنند اهمیت ویژه ای می دهد. در ادامه مطالب مربوط به OFF PAGE SEO را به شما گفته ایم.

برای تماس

بازاریابی محتوا

شبکه اجتماعی

ایمیل بازاریابی

ارتقاء کسب و کار ارتقاء

تالا

سئو منفی

سئوی منفی در این صنعت توسط برخی از سئوکاران یا نمایندگی های این صنعت رایج است برخی از این دلالان این کار را به نام رقابت انجام می دهند که بسیار مغایر با اخلاق حرفه ای است با ایجاد و ایجاد برخی لینک های خارجی در سایت های اسپم و غیرقابل اعتماد، به اعتبار وب سایت و سایر رتبه بندی وب سایت ها آسیب جدی وارد می کنند. پیشگیری از این اقدام متأسفانه تا حدودی مشکل بوده و نیازمند تحقیقات قابل اعتماد و تخصصی است. یک راه حل این است که این لینک ها را در کنسول جستجو پیدا کنید و آنها را حذف کنید شاید Google درخواست حذف ما را نادیده بگیرد راه حل های خلاقانه زیادی برای جلوگیری از این امر وجود دارد که باید با متخصص مشورت شود

کلاه خاکستری سئو

یکی از تکنیک های مرتبط با سئو که باید مورد بحث قرار گیرد و جزء اصطلاح سئو است، سئو کلاه خاکستری نام دارد. این اصطلاح زمانی استفاده می شود که بخواهیم قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو را برای اهداف سئو خم کنیم. به این ترتیب ریسک کار ما افزایش می یابد اما امکان پرداخت هزینه وب سایت توسط موتور جستجو محدود می شود.

سفید برای سئو آمده است

این یکی از راه هایی است که ما سایت را مطابق با قوانین موتورهای جستجو سئو می کنیم. ریسک این روش بسیار کم است و می توان گفت شانس مجازات توسط موتور جستجو تقریبا صفر است. اما زمان رسیدن به نتیجه در این روش نسبت به سایر روش ها بیشتر است و کسب مقام سخت و مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی است. جالب است بدانید در سئو کلاه سفید نتایجی که به دست خواهیم آورد پایدار و واقعی است.

سئو کلاه سیاه

این یکی از روش هایی است که با نادیده گرفتن قوانین سئو سایت را انجام می دهیم. ریسک کار با این روش بسیار زیاد است و نتایجی که می گیریم پایدار نیست و هر لحظه امکان افت نتایج وجود دارد. به عنوان مثال، با اجرای روش‌های ایجاد لینک‌های پرخطر و اسپم و نمایش محتوای پنهان‌سازی غیرواقعی یا صفحات پر کردن کلمات کلیدی، سعی در کسب رتبه‌بندی داریم. با این روش نتیجه می گیریم اما ثابت نیست و در زمان مشخصی عکس العمل نشان می دهد و پس از یک دوره مشخص رتبه ما به شدت کاهش می یابد یا وب سایت جریمه می شود.

این محلی است که محلی است

یکی از روش های سئو برای دسته ای از مشاغل است که می خواهند در نتایج جستجوی کاربران محلی ظاهر شوند. در این روش سئو، سئو سایت را برای شهر و شهر خاصی انجام می دهیم و پس از جستجوی کاربر شهر و شهر مورد نیاز، نتایج به او نشان داده می شود.

سئوی بین المللی

این روش سئو برای کسب و کارهایی است که بازار هدف خود را گسترش داده اند و یا قصد توسعه دارند. این دسته بندی سئو برای همه نتایج به زبان های مختلف است و نتایج وب سایت را به همه کاربران در گوشه و کنار دنیا نشان می دهد. به این ترتیب فروش یا ارائه خدمات بین المللی بوده و نیاز به گسترش بازار هدف دارد.

ده لینک آبی

این عبارت در مورد 10 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر که در صفحه اول ظاهر می شوند صدق می کند. به یاد داشته باشید که تبلیغات گوگل و نتایج تبلیغات گوگل ادوردز شامل Blue Link نمی شود و برای محاسبه صحیح و دقیق، لینک های تبلیغاتی گوگل ادز و گوگل ادوردز باید از محاسبه حذف شوند تا موقعیت برتر نتیجه محاسبه شود.

سئوی موبایل سئوی موبایل

این عبارت SEO برای انجام یک سری عملیات فنی استفاده می شود که وب سایت ما را برای نسخه موبایل بهینه می کند. اگر متوجه شده باشید، نتایج در کامپیوتر و موبایل متفاوت است و این عبارت برای زمانی است که می خواهید نتایج موبایل و کامپیوتر را تنظیم و مطابقت دهید.

محتوای تکراری محتوای تکراری

این یکی از مواردی است که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود و با انجام آن می توانید در کمترین زمان به نتایج دلخواه برسید. توجه داشته باشید که این اصطلاح زمانی استفاده می شود که محتوای تکراری در یک وب سایت با عناوین تکراری ظاهر شود. برای کاهش خطر محتوای تکراری، یعنی کلاه خاکستری و کلاه سفید و وب‌سایت‌های ارگانیک، باید از یک برچسب متعارف در سئوی معمولی استفاده شود.

متعارف را بگیرید

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، این برای کاهش ریسک و استفاده از محتوای قابل تکرار موثر است. با استفاده از این تگ، شما به موتورهای جستجو می گویید که این URL از صفحه دیگری کپی شده است. یک توضیح ساده از تگ متعارف، کد HTML است که ما برای اعلام نسخه اصلی محتوا به موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

e-ticaret SEO'su

این نوع سئو برای فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد و ما فروشگاه اینترنتی را با روش های خاص البته برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم. به این ترتیب صفحات محصول را برای نتایج تحقیقات کلمات کلیدی بهینه سازی و آماده می کنیم که در زیر برای شما تست کرده ایم.

طرح های محصول را اضافه و اصلاح کنید

بهینه سازی و برجسته سازی اطلاعات صفحه اصلی و دسته

از Google Ads برای دریافت بازخورد در مورد نتایج خود استفاده کنید

ترویج تبلیغات محصول در شبکه های اجتماعی و وب سایت

خزش بودجه

این یک اصطلاح SEO است که برای نشان دادن تعداد صفحات وب شما در گوگل که توسط خزنده های موتورهای جستجو در یک بازه زمانی معین فهرست شده اند استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که اگرچه گوگل بزرگ است و تعداد وب سایت ها در حال افزایش است، اما این موارد مختص هر وب سایتی است. به همین دلیل به آن خزش بودجه می گویند.

تغییر مسیر تغییر مسیر

این عبارت در سئو و در وب سایت بسیار مهم است و برای توضیح آن ابتدا باید در مورد دو نوع اصلی ریدایرکت 301 و 302 صحبت کنیم. ریدایرکت راهی است که شما کاربران یا موتورهای جستجو را از یک صفحه به صفحه دیگر یا از صفحه دیگر هدایت می کنید. یک سایت به سایت دیگر مهم است بدانید که تغییر مسیر می تواند به پیوند URL دیگری منجر شود.

ردیابی یا بکسل

این یکی از اصطلاحاتی است که اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید، زیاد می شنوید. اصطلاح خزیدن به زمانی اشاره دارد که موتورهای جستجو محتوای آن صفحه یا وب سایت را با ارسال ربات به صفحات وب سایت شما فهرست می کنند. ربات‌ها خزنده نامیده می‌شوند و به کاری که انجام می‌دهند فهرست‌سازی می‌گویند.

کنسول تحقیق تجزیه و تحلیل است

از این دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و تعداد و رفتار بازدیدکنندگان و همچنین وضعیت نمایه وب سایت و بازدید از هر صفحه و همچنین لینک های داخلی و خارجی استفاده می شود. تفاوت این دو ابزار در این است که هم از کنسول جستجوی گوگل برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و لینک ها و اصطلاحات موجود در نتایج استفاده می شود و هم از Analytics برای تجزیه و تحلیل نرخ بازدید وب سایت و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. مسائلی در مورد رفتار مخاطب، دعوت به اقدام و مواردی از این دست وجود دارد.

نماد Alt یا متن جایگزین

جالب است که موتورهای جستجو برای تشخیص اینکه یک عکس متعلق به چه چیزی است، به توضیحات نیاز دارند. به عنوان مثال، گنجاندن نام یک گل یا متن جایگزین برای یک عکس در یک برچسب عکس به عموم و موتورهای جستجو کمک می کند تا تشخیص دهند که این عکس متعلق است. یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش بازدید و افزایش رتبه وب سایت به صورت ارگانیک، تگ alt عکس است.

Snip and description یا توضیحات متا

این دو مورد در مورد توضیحات در صفحات وب سایت اعمال می شود که در واقع نرخ کلیک و بازدید از وب سایت را افزایش می دهد. به خصوص در وب سایت های محتوا محور. این اثر یکی از پروژه های سئو داخلی وب سایت شماست که باید متنی را که باید برای جذب مخاطب در نظر بگیرید. در گذشته کلمات کلیدی زیادی در توضیحات گنجانده شده بود که باعث افزایش رتبه سایت می شد. اما اکنون بیننده متن نمای کلی و توضیحات را می خواند و وارد صفحه می شود.

اتصالات ساختمانی

این استراتژی سئو که بیشتر در سئو خارجی استفاده می شود، خارج از سئو کلاه خاکستری است و برخی از روش های آن مشکی هستند. به این ترتیب محتوای وب سایت را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و لینک وب سایت خود را در آنجا قرار می دهید. از نظر گوگل (بله، بسته به اعتبار وب سایت لینک شده)، این معادل با مرتبط بودن مقاله یا محصول شما است و مقاله یا محصول شما از نظر گوگل مهم است و مرتبط و رتبه بندی خواهد شد. بیشتر. دلیل اینکه به آن سئو خاکستری می گویند این است که اگر گوگل متوجه شود که شما خودتان این کار را انجام داده اید، جریمه خواهید شد. بنابراین، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، بهتر است مراقب تعداد لینک ها و قابلیت اطمینان وب سایت میزبان باشید.

نتیجه گیری مقاله

در این مقاله سعی کردیم در مورد چند اصطلاح مهم و رایج در سئو با شما صحبت کنیم. اگر سوالی دارید، باید از طریق بخش نظرات یا صفحه تماس با ما در تماس باشید. مقالات مرتبط در این صفحه را در مورد اصطلاحات سئو بخوانید و در مورد آنها بیشتر بدانید و از طریق وب سایت های دیگر تحقیق بیشتری انجام دهید.


رفرنس: https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد