ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

9 نکته که قبل از کاشت ابرو باید بدانید!

9 نکته که قبل از کاشت ابرو باید بدانید!

در گذشته بیشتر خانم ها ابروهای بلند و نازک را ترجیح می دادند. ما در مورد همان سالی صحبت می کنیم که تاتو ابرو رایج شد. اما در سال‌های اخیر تغییر کرده و اکنون داشتن ابروهای پرپشت و پرپشت جزو مد محسوب می‌شود و گفته می‌شود که محبوب است. برای داشتن ابروهای پرپشت می توانید به سراغ تاتو بروید، اما باید بدانید که این بار راه حل بهتری به نام جایگزینی ابرو وجود دارد که می تواند کامل ترین و مهم ترین ابروهای پرپشت را به شما بدهد.

کاشت ابرو چیست؟

وقتی در مورد کاشت مو (مو، چشم یا ریش) صحبت می کنیم، منظور انتقال مو از یک قسمت پوست به قسمت دیگر است. فولیکول ها اندام های کوچکی در پوست ما هستند که در همه جای بدن ما (به جز کف دست و پا) یافت می شوند. بنابراین، ما اعضای تولید کننده مو را حرکت می دهیم. کاشت ابرو بهترین راه حل برای داشتن ابروهای پر و پرپشت است. به علاوه می توان فرم چشم ها را به زیباترین شکل درست کرد. بنابراین نیازی به برداشتن ابرو نیست.

در کاشت موی طبیعی فولیکول های مو کاشت می شود در حالی که در کاشت موی مصنوعی از فولیکول های مو مصنوعی استفاده می شود. موهای کاشته شده با کاشت مصنوعی یا ترمیم مو رشد نمی کنند و زنده نمی مانند. اما در کاشت موی طبیعی موهای کاشته شده رشد می کنند، فرم می گیرند، رنگ می شوند و شما می توانید مانند موهای طبیعی خود از آن استفاده کنید. ماندگاری کاشت چشم طبیعی دائمی است و پس از 6 ماه ایمپلنت شما دقیقا شبیه چشم طبیعی شما خواهد شد.

مزایا و معایب کاشت ابرو

افزایش تراکم ابروها،

ایجاد بهترین طرح و تصویر چهره با توجه به ترکیب هندسی صورت و سلیقه شما.

نتایج طبیعی تر از خالکوبی، میکروبلیدینگ یا فرم دادن به ابرو است

پوشاندن جای زخم و سایر مشکلات صورت در ناحیه ابرو،

نتایج دائمی روی موهای طبیعی

ممکن است برای رشد ابرو مناسب نباشد. تا حد زیادی به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد.

موهای کاشته شده سریعتر از ابروهای طبیعی رشد می کنند. این به این دلیل است که فولیکول های مو پیوند شده از پوست سر برداشته می شود. به همین دلیل است که ابروها باید مرتباً کوتاه شوند. البته این مشکل با گذشت زمان بهبود می یابد.

موهای کاشته شده اندکی با موهای ابرو متفاوت است.

گاهی برای ابروهای پرپشت و پرپشت بیش از یک پیوند لازم است.

شایسته کاشت ابرو

کاشت ابرو برای خانم ها و آقایان قابل انجام است و محدودیت جنسیتی نداریم. به طور کلی، اگر پوست ابروی شما سالم است، می توانید ابروهای خود را اصلاح کنید. به طور خاص، اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما صدق کند، کاندید خوبی برای ترمیم ابرو هستید:

کم تراکم یا عدم وجود مادرزادی ابرو،

فرم و فرم نامناسب ابروها،

از دست دادن تمام یا قسمتی از ابروها به دلیل صدمات مختلف مانند سوختگی، زخم، شکستگی و جراحی.

نازک شدن و عقب رفتن ابروها به دلیل کندن زیاد.

نیاز به طبیعی کردن و بهبود ظاهر ابروهای تاتو شده یا خراشیده شده.

افرادی که از آلوپسی آره آتا، اختلال وسواس فکری جبری و لخته شدن خون رنج می برند برای پیوند سر و صورت مناسب نیستند. اگر یک بیماری زمینه‌ای باعث ریزش موهای ابرو شود، می‌توانید پس از درمان یا کنترل وضعیت، پیوند ابرو را انجام دهید.

کاشت ابرو روی تاتو

اینکه آیا امکان کاشت تاتو ابرو وجود دارد یا خیر، یکی از سوالات متداول مشتریان ما است.

اگر قبلاً ابروهای خود را خالکوبی کرده اید یا سایه زده اید، می توانید برای طبیعی کردن و بهبود ظاهر ابروهای خود، کاشت ابرو را در بالای تاتو انجام دهید.

اگر قبلا چشمان خود را تتو کرده اید و از شکل فعلی آنها راضی نیستید، می توانید ابتدا تاتو خود را پاک کرده و سپس نصب را انجام دهید. خالکوبی در کلینیک کاخ سفید با استفاده از روش های موثر انجام می شود.

بسیاری از جراحان میکروپیگمنتیشن یا میکروبلیدینگ را قبل از کاشت ابرو برای بهبود نتایج توصیه می کنند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، درصد کمی از پیوندهای پیوندی ممکن است خوابیده شوند و مو تولید نکنند. در این صورت امکان مشاهده فضاهای خالی در برخی از قسمت های ابرو وجود دارد. البته برای دیدن این شکاف باید به ابروها دقت کرد و اینطور نیست که طعم آن باشد. برای پر کردن شکاف های ابرو نیازی به کاشت مجدد نیست. برای بهبود ظاهر ابروها می توانید از یک ابزار آرایشی مانند برس ابرو یا مداد ابرو استفاده کنید. اگر قبل از کاشت ابروهای خود را تاتو کرده باشید، هیچ شکافی در ابرو وجود نخواهد داشت.


مراحل و روش های کاشت ابرو

روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد، اما همه این روش ها از پنج مرحله اصلی تشکیل شده است. ضمن توضیح مراحل کاشت ابرو به تفاوت روش های مختلف کاشت ابرو نیز اشاره می کنیم. کل فرآیند کاشت ابرو بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

طراحی فرم ابرو

ابتدا باید برنامه کاشت ابرو را مشخص کنیم. برای این کار از شما می خواهیم شکل ابروی مورد نظر را روی صورت خود بکشید. اگر مژه های شما تاتو یا خط دارد و می خواهید کار کاشت روی آن را انجام دهید، نیازی به کشیدن طرح مژه نیست. جراح کلینیک پس از کشیدن طرح مورد نظر شما اصلاحاتی در طرح مژه با توجه به فرم هندسی صورت شما انجام می دهد تا فرم مژه از نظر تقارن و تناسبات هندسی صحیح باشد. هر زمان که طرح ابرو مورد تایید شما قرار گرفت، به مراحل بعدی می رویم.

انتخاب بانک مو

بانک مو منطقه ای است که فولیکول ها در آن استخراج می شوند. تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو به شرایط شما بستگی دارد. به طور کلی 50 تا 100 پیوند برای داشتن ابروهای پر و پرپشت کافی است و این تعداد در هر ابرو از 200 عدد بیشتر نمی شود.

برای ایجاد ابرو معمولا از موهای پشت سر یا پشت گوش به عنوان بانک مو استفاده می کنیم.

اگر یک ابرو فقط تا حدی کچل شده باشد، می توانیم از ابروی دیگر پیوند بزنیم.

از موهای بدن (مانند موهای ران در خانم ها) نیز می توان استفاده کرد، اما میزان موفقیت کاشت این فولیکول ها کم است و نتایج بهترین نتیجه را ندارند.

فولیکول ها را از بین ببرید

پیوند چشم نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. در هر دو روش جراحی و غیر جراحی پیوند کره چشم، می‌توانیم بی‌حس کننده موضعی تزریق کنیم تا پیوند بی‌درد و بدون درد باشد. درد ناشی از تزریق بی حسی تنها دردی است که در تمام مدت تزریق احساس خواهید کرد و در بقیه مراحل هیچ دردی احساس نخواهید کرد. این تفاوت اصلی بین روش های مختلف پیوند کره چشم است. به طور کلی، دو روش برای استخراج فولیکول مو وجود دارد: برداشت نواری (روش FUT) یا استخراج فولیکول مو (روش FIT).

برداشت لایه ای به روش FUT انجام می شود. برای این کار پشت سر را می بریم. سپس یک کاغذ مربع یا مستطیل به ابعاد 1*10 سانتی متر بردارید. سپس زخم ایجاد شده را می دوزیم. به دلیل استفاده از تیغه های جراحی، وجود خون در حین عمل برداشتن و نیاز به بخیه، روش FUT را روش جراحی نامیده اند. زخم ایجاد شده برای برداشتن لایه پس از مدتی بهبود می یابد، اما جایگزینی آن می تواند به عنوان یک خط ظریف برای مدت طولانی (یا حتی برای همیشه) دیده شود. البته این خط زیر خط موی شما پنهان است و تنها زمانی که موهایتان را پایین بیاورید یا کوتاه کنید قابل مشاهده است.

استخراج واحد فولیکولی در سایر روش های کاشت مو از جمله FIT، SUT و MFIT استفاده می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به تیغه جراحی نیست و خونریزی و بخیه ایجاد نمی شود. استخراج واحد فولیکولی با استفاده از ابزارهای بسیار ظریفی به نام پانچ انجام می شود. سوزن ها بین 0.7 تا 1 میلی متر ضخامت دارند و می توانند سوراخ های بسیار کوچکی روی پوست ایجاد کنند. سوراخ ایجاد شده فولیکول را از بافت های مجاور جدا می کند و می توانیم با خیال راحت و به درستی آن را از روی پوست جدا کرده و بعداً در جای دیگری بکاریم.

روش برداشتن واحدهای فولیکولی کمتر تهاجمی، کم خطر و کمتر مشکل دارد. بنابراین به آن روش غیر جراحی می گویند. سوراخ های ایجاد شده برای برداشتن فولیکول ها خیلی سریع بهبود می یابند. جای زخم این سوراخ ها (برخلاف روش FUT) حتی با کوتاه کردن موی بسیار کوتاه نیز قابل مشاهده نیست. اگر زیر موهای خود را نتراشید، می تواند مانند هایلایت های کوچک به نظر برسد.

آماده سازی محصولات برای کاشت.

در این مرحله، کادر پزشکی فولیکول های گرفته شده را زیر میکروسکوپ قرار داده و آنها را برای فرآیند کاشت آماده می کند. در صورت استفاده از روش FUT، پوست به قطعات کوچک تقسیم می شود و چند نفر از اعضای تیم پزشکی فولیکول ها را از این قطعات خارج می کنند. اگر از روش دیگری استفاده کنیم، فولیکول ها نیاز به آماده سازی خاصی ندارند و فقط باید بافت اضافی پوست چسبیده به آن ها را برداشت. محصول نهایی این فرآیند پیوندی است که در مرحله بعد برای کاشت استفاده می شود.

کاشت فولیکول های ابرو

اکنون که نمودارهای ما آماده هستند، باید در جای مناسب قرار گیرند. برای کاشت مو در ناحیه ابرو باید به جهت رویش مو توجه ویژه ای داشته باشیم. اگر دقت کنید، موهای قسمت داخلی ابرو به سمت بالا، موهای قسمت میانی به صورت افقی و موهای قسمت بیرونی به صورت مورب رشد می کنند. هنگام استفاده از ابرو باید این دستورالعمل ها را رعایت کنیم. برای قرار دادن گرافت ها در پوست همچنان از ابزار پانچ استفاده می کنیم. در روش های FUT و FIT از پانچ های دستی و در روش های SUT و MFIT از پانچ های اتوماتیک یا ماشینی استفاده می کنیم. با پانچ در محل مورد نظر سوراخ هایی ایجاد می کنیم و سپس گرافت ها را در این سوراخ ها قرار می دهیم.

دوره توانبخشی بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت پس از کاشت از 2 تا 5 روز طول می کشد و پس از این مدت بیشتر عوارض طبیعی کاشت (مانند تورم و قرمزی) برطرف می شود. مهم نیست که چگونه جراحی را انجام دهیم، پس از 2 روز می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید یا به سر کار خود برگردید. معمولا بین هفته سوم تا هشتم موهای کاشته شده می ریزند. اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید. این پدیده طبیعی است و نشان می دهد که روند ایجاد موهای جدید در فولیکول ها شروع شده است. خیلی زود موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می شود.

اولین نتایج را می توان حدود 6 ماه پس از کاشت ابرو مشاهده کرد. در این دوره حدود 50 درصد موها رشد می کنند. 9 ماه پس از کاشت، 80 درصد و یک سال پس از کاشت بیش از 90 درصد موها رشد می کنند. به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بیش از 90 درصد از پیوندها با موفقیت کاشت و رشد مو را انجام دهند.

خطرات و عوارض کاشت ابرو

لیفت چشم بسیار ایمن و کم خطر است. عوارض جانبی جزئی ذکر شده در بالا شامل تورم پوست و حساسیت به لمس است. همچنین ممکن است این ناحیه به دلیل ایجاد دلمه یا لخته خون در محل پیوند، کمی خارش داشته باشد. این خارش با بهبود زخم برطرف می شود. سایر عوارض پیوند چشم نادر است و بیشتر به دلیل اشتباه کادر پزشکی است. به عنوان مثال، زمانی که جراح در فرم دادن به پلک مهارت کافی ندارد، اغلب شاهد دو مشکل زیر هستیم.

پیوند ناموفق و ناموفق: اگر کاشت ابرو به درستی انجام شود، انتظار داریم بیش از 80 درصد پیوندها با موفقیت در جای خود قرار گرفته و مو تولید شود، در غیر این صورت ممکن است پیوندهای متعدد وجود داشته باشد، رشد بیش از حد و پیوند ابرو ممکن است با شکست مواجه شود.

جهت گیری نادرست موها پس از رشد: اگر جراح تجربه و مهارت کافی در کاشت ابرو نداشته باشد، ممکن است در جهت کاشت گرافت اشتباه کند.

عوارضی مانند خونریزی و آسیب عصبی در FUT شایع است، اما نادر است. آسیب، عفونت و پوست مرده و اسکار از دیگر عوارض لیفت چشم است که بسیار نادر است و بیشتر به سلامت فرد متقاضی بستگی دارد. به عنوان مثال، در افراد مبتلا به دیابت یا سابقه زخم های پوستی، اسکارهای ناشی از جراحی چشم ممکن است به درستی بهبود نیافته و در جای خود باقی بمانند.

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو در بیمارستان کاخ سفید بین 12 تا 15 تومان (بهار 1402) می باشد. قیمت نهایی کاشت به اندازه هدف، وضعیت فعلی ابرو، تعداد مراحل، روش کاشت ابرو و عوامل دیگر بستگی دارد. ارزیابی واقعی در یک جلسه مشاوره انجام می شود.

ادامه:https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد