ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

ملی نیوز

پایگاه خبری برای آگاهی از اخبار ایران و جهان

علت کثیف شدن شستشوی ماشین ظرفشویی چیست و چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟


یکی از رایج ترین مشکلاتی که در ماشین ظرفشویی با آن مواجه می شویم تمیز نشدن ظروف است.

به گزارش ایسنا، به گزارش دیواپشتیبان، در این متن به بررسی پدیده هایی می پردازیم که باعث کثیف ماندن ظروف حتی پس از شستن می شوند و توضیح می دهیم که چگونه می توانیم مشکل را حل کنیم. همچنین با توجه به تجربه ما به عنوان مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ، ال جی، بوش، توصیه های موجود در این متن برای تمامی برندها صدق می کند.

دلایل کثیف شدن لباس ها و تمیز نکردن ظروف بعد از شستن ماشین ظرفشویی

در ماشین ظرفشویی بشویید

برای تعمیرات ظرفشویی بوش، در بسیاری از موارد لازم است که خود ماشین ظرفشویی تمیز شود تا قطعات و فضای داخلی ماشین ظرفشویی شسته شود تا ماشین بتواند مانند روز اول به درستی کار کند.


فیلتر تخلیه

یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کرد تمیز کردن فیلتر تخلیه است. اگر بعد از راه اندازی ماشین ظرفشویی ظروف کثیفی باقی مانده است، مطمئن شوید که فیلتر تخلیه از آخرین چرخه شستشو خالی است. اگر فیلتر پمپ تخلیه پر است، حتما آن را تمیز کنید. برای شستن فیلتر، آن را به مدت یک ساعت در آب گرم و صابون بشویید و از برس یا برس استفاده کنید. گرفتگی فیلتر یکی از رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است.

لطفا توجه داشته باشید: اگر مهارت کافی برای رعایت توصیه های این مقاله را ندارید، توصیه می کنیم به صورت تصادفی عمل نکنید و بلافاصله با DebaShouser مانند ماشین ظرفشویی ال جی، سامسونگ و بوش تماس بگیرید.مرکز تعمیرات

شیر ورودی آب

بیشتر مواقعی که ماشین ظرفشویی به درستی کار نمی کند به دلیل خرابی شیر ورودی آب دستگاه است. این شیر معمولاً از پشت ماشین ظرفشویی قابل دسترسی است و اطمینان می دهد که قسمت پر کردن چرخه آب به اندازه کافی با آب پر شده است. ماشین ظرفشویی را خاموش کنید تا مطمئن شوید که سطح تخلیه در ماشین به اندازه کافی بالا است. در غیر این صورت، دستگاه را خاموش کنید، آب را خالی کنید و برق را قطع کنید. مطمئن شوید که آب بدون هیچ مانعی وارد دستگاه شود. از یک مولتی متر برای بررسی باز بودن مدار شیر استفاده کنید. در صورت لزوم، شیر برقی دستگاه باید تعویض شود.

پاشیدن شانه ها

ماشین های ظرفشویی دارای دسته های آبپاش پایین، بالا یا وسط هستند و در صورت آسیب دیدن ظروف در ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوند. عملکرد نازل های اسپری پاشیدن آب گرم و مواد شوینده تحت فشار روی ظروف می باشد. دقت کنید که دست آزادانه حرکت کند و به ظروف برخورد نکند. حلقه یاتاقان در بازوها ممکن است شل یا فرسوده شده باشد که باعث کاهش حرکت بازو و شل شدن بازوها می شود. بقایای مواد غذایی، شیشه یا هر ماده خارجی دیگری نیز می تواند در سوراخ این بازوها گیر کند و باعث انسداد و کاهش فشار اسپری شود. سوراخ های نازل های اسپری را بررسی کنید و در صورت مسدود بودن آنها را تمیز کنید.

عنصر گرمایش

ماشین ظرفشویی شما وظیفه پمپاژ آب گرم را به داخل ماشین ظرفشویی برای شستشو بر عهده دارد و عنصر گرمایش آب را در دمای معینی گرم نگه می دارد و یا حتی آب را در طول چرخه شستشو گرم می کند. بنابراین مطمئن شوید که آبگرمکن خانه شما آب ماشین ظرفشویی را با دمای حدود 70 درجه تامین می کند. اگر آب سردتر باشد، ظروف ممکن است به طور کامل شسته نشوند. اگر آب خیلی داغ باشد می تواند به ظروف آسیب برساند. قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی، شیر آب گرم آشپزخانه را به مدت ۲ دقیقه باز کنید و بعد از ۲ دقیقه ماشین را روشن کنید. اگر این کار را انجام داده ایم، اما دمای آب در حین کار با دستگاه کاهش می یابد، لازم است عنصر گرمایش در پایین ماشین ظرفشویی را با یک مولتی متر بررسی کنیم.

آوار

غذای باقیمانده در ظرف را باید بارها و بارها توسط خردکن به قطعات کوچکتر خرد کرد تا به راحتی از پمپ تخلیه عبور کند. در غیر این صورت پمپ تخلیه را مسدود کرده و باقیمانده از تخلیه آب کثیف جلوگیری می کند و آب در داخل ماشین ظرفشویی به گردش در می آید.

پاک کننده ها

فرقی نمی کند که به شکل شوینده، پودر، قرص یا ژل باشد، فقط مطمئن شوید که برای هر شرایطی از بهترین شوینده استفاده کنید. اگر در منطقه خود آب سخت دارید، از مواد شوینده بیشتری استفاده کنید. اگر از ژل و قرص استفاده می‌کنید اما ظروف تمیز نمی‌شوند، از شوینده‌های مایع قوی‌تر استفاده کنید زیرا راحت‌تر در آب حل می‌شوند. مراقب باشید از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید زیرا ممکن است به ظروف آسیب برسانید. برای تعمیر ماشین ظرفشویی با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد