در مقاله تولید محتوا چیست؟ (راهنمای کلی اما ساده)» به این نکته اشاره کرده ایم که پست وبلاگ یکی از انواع مطالبی است که در برقراری ارتباط با مشتری و جذب او تاثیر زیادی دارد؛ اما برای دیدن در اخبار چه کنیم؟
در اینجا باید بدانیم محتوای سئو چیست و چگونه برای ما مفید است. البته نگران نباشید! چه زمانی به جای مناسب آمدید؟
در این مقاله اصول سئو و تولید محتوا را به شما آموزش می دهیم تا بهترین نتیجه را از تلاش های محتوایی خود بگیرید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
محتوا یک عامل مهم در رتبه بندی گوگل است
محتوا یکی از قوی ترین شاخص های رتبه بندی گوگل است. با این حال، بسیاری از بازاریابان با ایجاد محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید که دوران رتبه بندی با نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ 300 کلمه ای به پایان رسیده است. برای رتبه بندی در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به محتوای خوب نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می کنید، باید بتوانید به یک سوال ساده پاسخ دهید: "چرا این محتوا را منتشر می کنید؟" بسیار مهم است که محتوای شما عینی باشد.
شما مجبور نیستید پست های وبلاگ یا سایر انواع محتوا را فقط برای پر کردن وبلاگ یا سایت خود منتشر کنید. معمولاً برای دستیابی به اهدافی مانند:
موقعیت یابی در SERP؛
برای دریافت لینک؛
آموزش مخاطبان؛
تسهیل تعاملات اجتماعی؛
برای ایجاد مشتریان بالقوه (سرنخ)؛
قالب محتوای انتخابی همیشه باید برای هدف مورد نظر مناسب باشد. با این حال، درک کامل چرایی ایجاد و آپلود محتوا مهم است. برای هر مقاله، پست وبلاگ یا راهنمای موفق، باید هدفی داشته باشید. شما نباید در دام تولید محتوای تصادفی بیفتید این نوع محتوا اغلب برای اهداف زیر تولید می شود:
کارفرمای شما از شما می خواهد که هر روز یک پست وبلاگ جدید آپلود کنید.
شخصی به شما خیلی چیزها را گفته است که خوب است (صرف نظر از کیفیت).
حجم زیادی از محتوای تازه به رتبه بندی خوب سایت کمک می کند.
اگر این رویکرد را برای تولید محتوا دارید، باید در مورد آن تجدید نظر کنید. این مقاله را در پایان بخوانید تا با رازهای تولید محتوای بهینه و با کیفیت بیشتر آشنا شوید.
اکنون که فهمیدید چرا باید از محتوا به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود استفاده کنید، بیایید به چگونگی اطمینان از بهینه سازی کامل محتوای شما نگاه کنیم.
سئوی محتوا چیست؟
در قسمت قبل تجربه خود را در گفتگوی خصوصی با شما در میان گذاشتیم. اگر بخواهیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم: برای رتبه بندی باید محتوایی را تولید کنید که مخاطب شما می خواهد و گوگل می خواهد.
در پاسخ به اینکه محتوای سئو چیست، به یک جمله بسنده می کنیم:
بهینه سازی محتوا برای قرار دادن موتورهای جستجو
این محتوا حول یک یا چند کلمه کلیدی برای جلب رضایت گوگل نوشته شده است. البته یکسری اصول نیز در این امر نقش دارند که در نهایت با رضایت هر دو طرف ماجرا (گوگل و مخاطب) به پایان می رسد.
در ادامه به طور مفصل به اصول سئو در تولید محتوا خواهیم پرداخت. اما با توجه به این تعریف، به ما بگویید چه کاری باید انجام دهید تا یک نمای کلی از بهینه سازی محتوا داشته باشید:
محتوای موثر با ساختاری ساخت یافته ایجاد کنید که به نفع مخاطبان شما باشد (رضایت کاربر). برای ایجاد، باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه کلمه ای است و به چه چیزی نیاز دارد (تحقیق کلمات کلیدی). از کلمات کلیدی خود و مکان مناسب (گوگل لایک) استفاده کنید و به محتوای دیگر (کاربرانی مانند گوگل) پیوند دهید.
اهمیت و مزایای تولید محتوا برای سئو
طبق گزارش HubSpot، مشاغلی که پست های وبلاگ را به طور منظم منتشر می کنند، 350٪ ترافیک وب سایت بیشتری نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، دریافت می کنند.
به گفته گوگل، محتوا یکی از مهم ترین عوامل سئوی موفق است. آنها "محتوا" را به عنوان یکی از سه مورد مهم برای دنبال کردن برجسته می کنند.
این آمار نشان می دهد که مفاهیمی مانند بازاریابی، تولید محتوا و سئو چقدر مهم هستند. ایجاد ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان ارتباط نزدیکی با درک آنها دارد.
همه مطالب رتبه بندی نمی شوند، این حقیقت تلخ است! فقط محتوایی که برای موضوع جستجوی کاربر طراحی شده است دسترسی دارد.
اینجاست که اصول سئو هنگام تولید محتوا وارد عمل می شود تا این محتوا تهیه و به موتورهای جستجو ارسال شود.
به عبارت دیگر، کاربر در جستجوی چیزی در موتور جستجویی مانند گوگل به دنبال بهترین نتایج است. هدف اصلی سئوی محتوا این است که محتوای مرتبط با جستجوی کاربر را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهد.
شما می توانید بهترین سایت، محصول و پشتیبانی را داشته باشید. اما بدون محتوا، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال لنگ میزند. حضور آنلاین و دسترسی (ترافیک) شما به این محتوا بستگی دارد.
ما به دنبال این هستیم که گوگل نیاز ما را برآورده کند. آیا حقیقت دارد؟ بدون ایجاد محتوای سئو، ما هیچ شانسی برای تعامل با افرادی نداریم که محصول یا خدمات ما برای آنها طراحی شده است.
بنابراین، مزایای محتوای سئو به طور کلی عبارتند از:
رتبه بندی شوید (هر چه رتبه ما در نتایج جستجو بالاتر باشد، احتمال دیده شدنمان بیشتر می شود؛ یک چهارم جستجوگران به صفحه دوم نتایج نمی روند)
افزایش ترافیک (هرچه برند بالاتر باشد، ترافیک بیشتر است؛ رتبه بندی 32٪ از کلیک ها را ایجاد می کند)
اعتبار را افزایش دهید (اقتدار صفحه به این معنی است که سایت شما قابل اعتماد، با کیفیت بالا، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد)
ایجاد یک تجربه خوب برای بازدید کننده (بهینه سازی محتوا استفاده از وب سایت شما را آسان تر می کند و تجربه خوبی برای مشتری ایجاد می کند.) همانطور که طراحی مسئولانه شما تلاش می کند، فاصله بین تصاویر کاربر مناسب، سبکی و کیفیت را رعایت کنید، از ویدیو برای جدا کردن متن برای ایجاد آن استفاده کنید. خواندن آسان تر، ارائه اطلاعات قابل اعتماد و منحصر به فرد، و غیره)